Collective Improvisation je fascinanten vpogled v nekatere najbolj revolucionarne ideje in pristope h gledališču, umetnosti in življenju, ki so jih razvili pionirji moderne gledališke improvizacije, in prikaže, kako njihovi improvizacijski principi odpirajo alternativne možnosti filmskega ustvarjanja in razumevanja filma. V knjigi avtorica ne prečka samo meje med gledališčem in filmom, temveč ju obogati tudi z družbeno in politično analizo ter kritično ovrednoti kolektivno improvizacijo kot kulturni fenomen, umetniško prakso, estetsko in politično stališče, ki temeljito spodnaša ustaljena dojemanja človeškega (so)bivanja in (so)delovanja.
Sonja Vilč je igralka, gledališka ustvarjalka in raziskovalka na področju teorije kulture. Je soustanoviteljica Kolektiva Narobov in redno sodeluje z gledališko-umetniškim kolektivom Ljud. Z obema kolektivoma je gostovala ter poučevala igralske in improvizacijske tehnike širom Evrope, v ZDA, Kanadi in Avstraliji. Živi v Berlinu, kjer je na Univerzi Humboldt dokončala doktorat na temo učinkovitosti v umetnosti in politiki.
Predgovor Gregorja Modra 7
Uvod 11
Kolektivna improvizacija v kontekstu uprizoritvenih umetnosti
Gledališče
Korenine in nauki moderne gledališke improvizacije 23
Keith Johnstone 24
Metoda in filozofija improvizacije 28
Kako razviti zgodbo 36
O vsebini in nadzoru 36
O moških in ženskah 37
Johnstonova kritika uporabe improvizacije v praksi 39
Theatresports 41
Viola Spolin 45
Chicago, začetki 54
Del Close 66
Film
Kolektivna improvizacija v filmu: kako in zakaj 76
Pet gledališč – različni pristopi k filmski improvizaciji 82
Kaj je improvizacijski film? 84
Izhodišča, struktura in svoboda 90
Vloga igralcev 96
Kaj, pa tudi zakaj / Téma 106
Vloga režiserja 110
Vloga snemalca/direktorja fotografije 117
Luč 124
Zvok 127
Glasba 131
Vizualni aspekti filma: kostumi, maska in scenografija 134
Montaža 139
Gledalci 146
Onkraj
Obljuba improvizacije 152