logo

Založba → TRANSformacije

Ivana Ivković in Janez Janša(ur.), DEMOKINO - VIRTUAL BIOPOLITICAL AGORA (2006)

Knjiga DemoKino – Virtual Biopolitical Agora ni le dokumentacija umetniškega projekta, ampak čitanka v besedi in sliki, nadaljevanje projekta DemoKino – virtualna biopolitična agora Davida Grassija, anti-zabavnega interaktivnega filma, ki se odvija glede na odločitve gledalcev. DemoKino je virtualni parlament, ki ga je deloma navdihnil škandal "pianisti" v italijanskem parlamentu, ko je nekaj poslancev glasovalo v imenu svojih odsotnih kolegov, in ki skozi aktualne filmske parabole omogoča volivcem (udeležencem) odločanje o vprašanjih, ki so – paradoksalno – postali bistvo moderne politike: vprašanje življenja – splav, kloniranje, terapevtsko kloniranje, privatizacija vode, copyleft, evtanazija, gensko spremenjeni organizmi, istospolna poroka. “Ko v politično areno vstopi problem življenja in sodobna politika postane biopolitika, se pravzaprav demokratična odločitev znajde v neki nemogoči situaciji: v politični areni postane objekt zakona tisto, o čemer je pravzaprav odločitev nemogoče sprejeti in kjer je vsaka večina že vnaprej problematična, vsako politično reguliranje pa javno legitimirana vrsta nasilja.” (Bojana Kunst) DemoKino - virtualna biopolitična agora je knjiga, za katero je Dejan Dragosavac Ruta ponovno naredil dizajn vizualnih in tekstualnih materialov prvotnega DemoKino projekta, spremna besedila, ki umeščajo ta umetniški izdelek v teoretični, umetniški in socialni kontekst, pa so prispevali Antonio Caronia, Marina Gržinić, Leonardo Kovačević, Bojana Kunst, Tomislav Medak, Petar Milat in Aldo Milohnič.

O avtorjih

Janez Janša je medijski umetnik, performer in producent, ki živi v Ljubljani od leta 1995. Njegovo umetniško delovanje nosi močne socialne konotacije, prepoznavno pa je predvsem zaradi intermedijskega pristopa. Janša je avtor številnih videov, predstav, instalacij, dokumentarnih filmov in medijskih projektov. Med njimi so I Need Money to Be an Artist (1996), Brainscore – breztelesna komunikacija (z Darijem Kreuhom, 2000), Problemarket.com – Borza problemov (z Igorjem Štromajerjem, 2001), strojZOIS – vaš elektromehanski mecen! (2003) in DemoKino – virtualna biopolitična agora (2003-06). Je soustanovitelj in član Kolektiva BAST ter odprte raziskovalne platforme za intervencije v javni prostor SilentCell Network (2003 – ). Janez Kanša je soustanovitelj in umetniški vodja neprofitne kulturne organizacije Aksioma – Zavod za sodobne umetnosti v Ljubljani, ki se ukvarja s produkcijo, predstavitvami in distribucijo projektov, ki se poslužujejo prednosti, ki jih za raziskovanje struktur sodobne družbe ponujajo nove tehnologije. Zavod Aksioma osredotoča na umetniško produkcijo, ki se loteva raziskovanja družbenih, političnih, estetskih in etičnih vprašanj, pri čemer uporablja internet kot nekakšno kreativno delavnico za izmenjavo in distribucijo idej in znanja. Janša sodeluje z umetniki, muzeji, institucijami, fundacijami, galerijami in festivali širom po svetu. Predava in vodi delavnice na univerzah in institucijah sodobne umetnosti.

Ivana Ivković študira na Oddelku za dramaturgijo Akademije za gledališke umetnosti v Zagrebu. Je članica uredniškega odbora Frakcija - časopisa za uprizoritvene umetnosti, sodeluje pa tudi s Tretjim programom Hrvaškega radia, s Centrom za dramsko umetnost ter s številnimi publikacijami. Je glavna koordinatorka projekta Zagreb – Kulturni kapital Evrope 3000, ki ga skupaj organizira osem zagrebških neodvisnih kulturnih organizacij s področja scenskih umetnosti, novih medijev, vizualnih umetnosti, arhitekture in teorije. Kot dramaturginja sodeluje z dvema zagrebškima neodvisnima skupinama - oour (plesne produkcije: orangecut (2004), To be Confirmed (2005)) in BADco. (produkcije: Deleted Messages, Fleshdance (2004), raziskovalni projekt ...2005...shared space (2005)). 

naslovnica,,,,,,,,

naslovnica,,,,,,,,

Kazalo

0 Welcome to today’s voting session, a note from the editors — 7
— Bill#1: Cloning [12]

1 Bojana Kunst: Virtual Biopolitical Parliament, Davide Grassi’s DemoKino — 21
— Bill#2: Water Privatization [33]

2 Antonio Caronia: Paradoxes of Democracy — 41
— Bill#3: Same Sex Marriage [49]

3 Petar Milat: The Relations of Biopolitics — 57
— Bill#4: Genetically Modi∫ ed Organisms [67]

4 Aldo Milohnić: Dialogism in Biopolitical Agora — 74
— Bill#5: Therapeutic Cloning [86]

5 Marina Gržinić: Abstraction, Evacuation of Resistance and Sensualisation of Emptiness — 93
— Bill#6: Abortion [110]

6 Leonardo Kovačević: The Movie and the Proletarianization of Life — 119
— Bill#7: Copyleft [125]

7 Tomislav Medak: Democracy Disassembled — 135
— Bill#8: Euthanasia [140]

8 The central point of everything is not man, but rather the survival of the system
— An interview with Davide Grassi by Domenico Quaranta — 1

Kolofon


TRANSFORMACIJE 19

Angleška izdaja.

Redna cena: 16.28 EUR

25% popust za naročnike Maske: 12.21 EUR

Cena vključuje DDV. Poštnina ni vključena v ceno.

Opis publikacije

160 strani, 170 x 240 mm, 64 čb ilustracij, čb tisk