logo

Založba → TRANSformacije

JANEZ JANŠA: PRISOTNOST, PREDSTAVLJANJE, TEATRALNOST. RAZPRAVE IZ SODOBNIH TEORIJ GLEDALIŠČA (1996)

Razprave v knjigi Janez Janša ponujajo pregled teorij gledališča iz zadnjih štirih desetletij; se pravi, iz časa, ko so te doživele izjemen akademski in publicistični razmah. V zborniku so zastopani temeljni pristopi k preučevanju gledališča, od semiotike in antropologije prek dekonstrukcije in fenomenologije do feminizma in post-strukturalizma. Zbornik daje najosnovnejšo informacijo o nekaterih bistvenih teoretskih teritorijih, pojmih in problemih, brez katerih ni relevantne misli o sodobnih scenskih umetnostih. Knjiga je namenjena širši in ne le strokovni javnosti, na koncu pa navaja izčrpen nabor literature za nadaljnji študij.

O avtorju

Janez Janša je diplomiral iz sociologije na Fakulteti za družbene vede v Ljubljani, študiral gledališko režijo na AGRFT, Ljubljana, in teorijo performativnih form na Univerzi v Antwerpnu. Je avtor številnih predstav: njegov Camillo Memo 1.0: The Construction Of Theatre (1998) je zrežiral v slavnem Gledališču Piccolo v Milanu, Drive In Camillo je leta 2000 otvoril Evropski bienale sodobne umetnosti – Manifesta 3 – v Ljubljani, s svojim zadnjim, interaktivnim projektom Miss Mobile (2002) pa je nastopil v njujorški La Mammi, v pariškem Centru Pompidou, v Bostonu, Los Angelesu, Riversideu in Santa Anni, Kalifornija. – Janša, ki je bil leta 1999 nominiran za Evropsko nagrado 'New Realities', je ob svojem režiserskem delu tudi odličen pisec in teoretik: njegova monografija o Janu Fabru je izšla v Francoščini, Italijanščini in Slovenščini, kot urednik Maske, časopisa za uprizoritvene umetnosti, ter njenih založniških edicij je leta 1996 uredil zbornik Prisotnost, predstavljanje, teatralnost in leta 2001 Teorije sodobnega plesa. Tu je letos izšla tudi drobna zbirka tekstov o njegovem delu z naslovom Memory, Privacy & Spectatorship (ur. Maja Žerovnik). Je direkto Maske, neprofitnega zavoda za založništvo, produkcijo in izobraževanje v Ljubljani. 

Kazalo

Emil Hrvatin: UVOD

GLEDALIŠKOST/ TEATRALNOST

Josette Féral: TEATRALNOST
Regis Durand: PERFORMANS IN MEJE TEATRALNOSTI
Erika Fischer – Lichte: GLEDALIŠČE KOT SEMIOTIČNI SISTEM
Blaž lukan: GLEDALIŠČE MED ZNAKOM IN OBRAZOM

MEJE PREDSTAVLJANJA

Umberto Eco: SEMIOTIKA GLEDALIŠKE PREDSTAVE
Jean-François Lyotard: ZOB, DLAN
Jacques Derrida: GLEDALIŠČE KRUTOSTI IN ZAPORA PREDSTAVE
Roger Coplan: PRISOTNOST POSREDOVANJA
Elin Diamond: MIMEZIS, MIMIKRIJA IN 'RESNIČNO-REALNO'

IGRALEC, BESEDILO, PREDSTAVA

Patrice Pavis: OD BESEDILA DO ODRA: TEŽAVEN POROD
Bert O. States: IGRALEC/BESEDILO
Aldo Milohnić: PERFORMATIVNO GLEDALIŠČE

DRAMATURGIJA GLEDALČEVEGA UŽITKA

Marco De Marinis: DRAMATURGIJA GLEDALCA
Anne Ubersfeld: GLEDALČEV UŽITEK

DVE ANTROPOLOGIJI

Richard Schechner: K POETIKI PREDSTAVE
Eugenio Barba: ANTROPOLOGIJA GLEDALIŠČA

PAVTORJI
BIBLIOGRAFIJA
IMENSKO KAZALO

Kolofon

TRANSFORMACIJE 01 

Redna cena: 11.27 EUR

25 % popust za naročnike Maske: 8.45 EUR

Cena vključuje DDV. Poštnina ni vključena v ceno.

Opis publikacije

298 strani, format 150 X 210 mm, broširana izdaja