logo

Založba → TRANSformacije

MARINA GRŽINIĆ - Mauhler (Ur.): ZADNJA FUTURISTIČNA PREDSTAVA (2001)

 "V osemdesetih letih je bilo v Ljubljani mogoče zaslediti projekte, ki so temeljili na ideji rekonstrukcije znamenitih umetniških del umetnostne avantgardne tradicije. Primeri tovrstnega dogajanja so projekti, ki so se zgodili leta 1986 v Galeriji ŠKUC – Zadnja futuristična predstava Kazmira Maleviča, Mednarodna razstava moderne umetnosti (Armory Show) in predavanje Walter Benjamin: Mondrian '63 – '96. Avtor (avtorji?) projekta ostaja neznan širši javnosti; podpisuje se namreč z imeni znanih, a že umrlih umetnikov. Gre za trend in raziskovanje na področju sodobne umetnosti, ki je docela vzporeden svetovnim trendom – umetniškim konceptom. Avtor (avtorji?) se je v devetdesetih letih predstavil v New Yorku, in sicer s konceptom Salon de Fleurus, projektom rekonstrukcije slik in ambienta pariškega stanovanja (v ulivi [Rue de] Fleurus) Gertrude Stein z začetka 20. stoletja. V tem primeru gre za izjemno fikcionalizacijo zgodovine, za skorajda gledališko inscenacijo književnega mita z začetka stoletja, ki pa odpira ključna vprašanja o rojstvu moderne umetnosti in zdajšnjem sistemu opazovanja umetniške produkcije.'
Iz Uvoda Marine Gržinić - Mauhler


O avtorici

Marina Gržinić Mauhler je filozofinja, medijska umetnica in teoretičarka iz Ljubljane. Dela kot raziskovalka na Inštitutu za filozofijo na SAZU.   

Kazalo


UVOD
Marina Gržinić: Salon de Fleurus v zasebnem stanovanju v newyorškem Sohu: od fikcije do virtualnosti
Marina Gržinić: W. Benjamin, Kazimir Malević, Mondrian ter druge sodobne spektralne figure in ikone – teze
GLOBALIZACIJA, POLITIKA, NOVE MEDIJSKE TEHNOLOGIJE
Timothy Druckrey: Prenehajte še igrati igre
Hito Steyerl: Babilonsko brezno
Georg Schöllhammer: Trgovske poti po šestdesetih letih 20. stoletja. Sedem skic o izmenjavi kulturnih dobrin
Maria Klonaris, Katerina Thomadaki Kinematografija telesa: metabody art. Retrospektivni pogled
Goran Djordjevič: Kubizem in abstraktna umetnost. Prva etnološka razstava moderne umetnosti
0100101110101101.org: Pogovor z 0100101110101101.org
Michael Fehr: Vzpenjanje iz ruševin
Borut Vogelnik: IRWIN Retroavantgarda
Marina Gržinić: Ali sodobna umetnost sploh še potrebuje muzeje?
Lev Manovich: Avantgarda kot programska oprema
ŽIVLJENJEPISI AVTORJEV PRISPEVKOV

Kolofon

TRANSFORMACIJE 5

Slovensko - angleška izdaja.

RAZPRODANO


Opis publikacije  


184 strani, format 170 x 240 mm, 20 čb reprodukcij, broširano