logo

Založba → TRANSformacije

BORIS PINTAR IN JANA PAVLIČ, KASTRACIJSKI STROJI. GLEDALIŠČE IN UMETNOST V DEVETDESETIH (2001)

"Bistvo kvalitete, zanimivosti, posebnosti, skratka odličnosti Kastracijskih strojev zajema sintagma devetdeseta leta. Knjiga govori o umetniški ustvarjalnosti, pretežno prav o gledališču v zadnjem desetletju 20. stoletja, in sicer o uprizoritvah predvsem tistih gledališčnikov, ki so doma in v svetu dali s svojimi interpretacijami in koncepti temeljne inovativne značilnosti. To je knjiga pričevanj o desetletju, ki je v umetnosti naredilo zelo opazen obrat iz modernizma v postmodernizem, a je tudi že iskanje novih poti iz njega, in - kar je posebej opazno in dragoceno - v tem obratu je vsebovana tudi avtorefleksija, kajti avtorja nista le premišljevalca, teatrologa, marveč sta bila prav tako ves čas aktivna soudeleženca. Iz te avtorefleksije sledi ne le bogat takorekoč generacijski izpovedni podton, ki je lahko za bralce posebej zanimiv, marveč tudi enkraten dokumentacijski material. Pri tej dokumentarnosti je treba poudariti, da sta bila pisca zelo nazorna, plastična, s podatki in opisi natančna in zelo bistrovidna popisovalca dolge vrste za devetdeseta leta skoraj vseh ključnih slovenskih in tudi nemalo tujih uprizoritev (od Zahodne Evrope in Skandinavije, do Amerike in Japonske).

Kot osredotočena v svoje obdobje in za to obdobje specifično umetniško interpretiranje življenja, družbe, stanja sveta, je ta knjiga do zdaj edina, ki odpira vpogled v ustvarjanje zdaj vse pomembnejše generacije mlajših slovenskih gledališčnikov. In kar utegne biti za splošno bralstvo najzgovornejše - sodobno slovensko gledališko produkcijo umešča v sodobne svetovne gledališke ustvarjalne kontekste z dokumentacijsko in interpretacijsko samoumevnostjo, ki jo mirno, upravičljivo in dokazljivo lahko razumemo tudi kot kozmopolitsko samozavest. S tem pluralom je tako opozorjeno na še eno odličnost Kastracijskih strojev: da avtorja opisujeta, analizirata in utemeljujeta ustvarjalno pluralnost v slovenski gledališki produkciji devetdesetih kot nekaj samo po sebi umevnega."

Veno Taufer


Avtorja 

Boris Pintar je diplomiral iz filozofije in sociologije kulture na ljubljanski Filozofski fakulteti. Danes je samostojni ustvarjalec na področju kulture, pisatelj in esejist. Med letoma 1992 in 1996 je bil vodja mednarodnega gledališkega in plesnega programa v kulturnem centru Cankarjev dom v Ljubljani ter član umetniškega sveta festivala sodobnih odrskih umetnosti Exodos v Ljubljani. 

 

Jana Pavlič je diplomirala iz primerjalne književnosti in francoščine na ljubljanski Filozofski fakulteti. Danes je prevajalka, esejistka in dramaturginja ter vodja Centra za raziskave scenskih umetnosti DELAK v Ljubljani. Med letoma 1995 in 1997 je bila svetovalka ministra za kulturo za področje gledališča.


Drugo 

Na naslovnici Ivan Godnič v posnetku orgonskega akumulatorja Wilhelma Reicha. V kostumu hermafrodita Lili iz predstave Hinkemann Ernsta Tollerja v režiji Eduarda Milerja, uprizorjeni v Slovenskem mladinskem gledališču v Ljubljani, 29. oktobra 1999. Kostumografija Leo Kulaš, maska Barbara Pavlin, fotografiral Andrej Prijatelj v Ljubljana, 15. novembra 2000.  

naslovnica

naslovnica

Kazalo

Emil Hrvatin: TRANSFORMACIJE IN KASTRACIJSKI STROJI
Boris Pintar: UVOD
Jana Pavlič: PREDZGODBA
Boris Pintar: KASTRACIJSKI STROJI
Jana Pavlič: TRANSFORMATORJI DEVETDESETIH
Jana Pavlič: IMENIK GLEDALIŠČ
PREVODI V ANGLEŠČINO
LITERATURA
IMENSKO IN STVARNO KAZALO

Kolofon

TRANSFORMACIJE 07

Slovensko - angleška izdaja.

RAZPRODANO

Opis publikacije 

290 strani, format 170 X 240 mm, čb reprodukcije, broširano

Iz medijev

PDF