logo

Maska, časopis za scenske umetnosti

Dramaturgija plesa

RAZPRODANO.

Prva polovica številke je namenjena sodobnemu plesu. Maska osvetljuje položaj v Plesnem teatru Ljubljana po smrti Ksenije Hribar. V pogovorih z umetniškim vodstvom, predstavnikoma javnih financerjev ter nekaterimi plesalci in koreografi se kaže ne le podoba edine sodobno-plesne organizacije v Sloveniji, ki upravlja z lastno infrastrukturo, ampak sodobno-plesne scene nasploh. O tem kako izboljšati sedanji položaj ljubljanskega Baleta in sodobnega baleta, govori nekdanji umetniški vodja Baleta Tomaž Rode, ki trdi, da je "potrebna revolucija". Številka prinaša tudi pogovore s plesalci Sanjo Neškovič Peršin, Matejo Bučar in Goranom Bogdanovskim. Osrednji tematski del je namenjen dramaturgiji v plesu.

O poziciji dramaturga v ustvarjanju plesnih predstav ter razliki med delom s koreografom ali režiserjem pišejo uveljavljeni dramaturgi in teoretiki Marianne van Kerkhoven (Rosas), Eda Čufer (En Knap), Andre Lepecki (Meg Stuart, Vera Mantero) in Irena Štaudohar (Maja Delak, Ivan Peternelj, Fourklor). Dramaturško mišljenje je tudi tema eseja Paula Virilioja, ter intevjujev z Jolante de Keersmaeker, Borisom Charmatzem in Meg Stuart.

Teorija na sceni prinaša razprave Martine Šiler, Janeza Vrečka, Mladena Dolarja in Janeza Strehovca, ki so povezane z najnovejšimi predstavami, ki so pred kratkim razdelile slovensko scensko javnost: Trije izdelki Noordung, Drive in Camillo, Die Traumdeutung in Brainscore. V rubriki Postdramsko gledališče piše sloviti režiser Romeo Castelluci (Societas Raffaello Sanzio). Bojana Cvejić analizira različne plasti dramaturškega sodelovanja s holandskim režiserjem Janom Ritsemo. Matjaž Berger ocenjuje ideološke parametre otvoritve olimpijskih iger v Sidneyu.

O Idiotu Mileta Koruna, dveh Godotih in najnovejši Gertrudi Stein Sebastjana Horvata pišejo Barbara Orel, Petra Pogorevc in Primož Jesenko. Neznane razsežnosti dela v tujih gledališčih tokrat pojasnjujejo nekateri slovenski igralci, ki so imeli priložnosti delati v tujih ansamblih in projektih. Maska nadaljuje s predstavitvami slovenskih gledališč. Tokrat je na 20 straneh predstavljeno Slovensko mladinsko gledališče.

 

Kazalo

TURBULENCE PLESNE SCENE

Maska: NADZOROVANJE IN KAZNOVANJE. Pogovor s Plesnim teatrom Ljubljana.

Maska: NEENAKOPRAVEN DOSTOP DO JAVNIH SREDSTEV. Pogovor S Simonom Kardumom in Davorjem Buinjcem.

Jedrt Jež: TIHA CENZURA DRŽAVE. Pogovor z Matjažem Faričem.

Jedrt Jež: PTL JE PREVEČ ZAPRT. Pogovor z Jano Menger.
KAJ NAREDITI Z LJUBLJANSKIM BALETOM

Jedrt Jež: V NAŠEM BALETU BI BILO TREBA NAREDITI REVOLUCIJO. Pogovori s Tomažem Rodetom, Sanjo Nešković Peršin, Matejo Bučar in Goranom Bogdanovskim.
DRAMATURGIJA PLESA

Marianne Van Kerkhoven: OPAZOVATI BREZ SVINČNIKA V ROKI

Eda Čufer: PETNAJST "LEPIH" TEZ

Andre Lepecki: DRAMATURGIJA NA PRAGU

Emil Hrvatin: DRAMATURGOV PODALJŠANI ČAS. Pogovor z Ireno Štaudohar.

Paul Virilio: PRESENETITE ME!

Snežana Golubović: RESNICA SREČANJA

Jedrt Jež: ODSOTNOST REŽISERJA = BOJ ZA DEMOKRACIJO. Pogovor z Jolante de Keersmaeker.

Sonja Dular: PLES MASE IN UTRUJENOSTI. Pogovor z Borisom Charmatzem.

Jedrt Jež: DISTANCA "KVARI" IN VZPOSTAVLJA INTIMNOST. Pogovor z Meg Stuart.

Tatjana Greif: VRATOLOMNE IGRE ZAMRZNJENIH SPOLOV
TEORIJA NA SCENI

Martina Šiler: PORTAL ZAČASNE AVTONOMNE CONE

Janez Vrečko: DRIVE IN CAMILLO KOT ZGODOVINA PRIHODNOSTI

Mladen Dolar: IRMA

Janez Strehovec: SUBTILNA IDENTIFIKACIJA Z AVATARJEM
POSTDRAMSKO GLEDALIŠČE

Romeo Castellucci: SCENSKI IKONOKLAZEM IN VRNITEV TELESA: TELESNA MOČ GLEDALIŠČA

Bojana Cvejić: LAHKO USTVARIMO PREDSTAVO, KI IMA OČI?
DRUŽBA SPEKTAKLA

Matjaž Berger: OLIMP IN SIZIF ALI NE IGRAJ SE Z LEVI, ČE NISI LEVINJA: Dostojevski, Beckett, Stein

Barbara Orel: DIALOŠKA GLEDALIŠKA BESEDA MILETA KORUNA

Petra Pogorevc: ČAKANJE IN ZALEZOVANJE

Primož Jesenko: SS – SHARPEN YOUR SENSES ALI KAKO IZOSTRITI SVOJO ČUSTVENO INTELIGENCO
INTERNACIONALIZACIJA (4): IGRALCI

Alenka Vesenjak: V TUJEM JEZIKU NE MOREŠ IMPROVIZIRATI
KNJIGE

Amelia Kraigher: RADICAL STREET PERFORMANCE

Emil Hrvatin: VISUAL ANALOGY, SITE-SPECIFIC ART, ARCHITECTURE THEORY SINCE 1968, POSTMETROPOLIS
SLOVENSKO MLADINSKO GLEDALIŠČE

Jedrt Jež, Petra Pogorevc: GLEDALIŠČE, PODREJENO UMETNIŠKI KREACIJI. Pogovor s Petrom Jovićem in Tomažem Toporišičem

Matjaž Berger: DIAHRONIJA V DISKURZIH SLOVENSKEGA MLADINSKEGA GLEDALIŠČA

Jedrt Jež: JAMES BOND – JUNAK NAŠEGA ČASA. Pogovor z Vitom Tauferjem.

Petra Pogorevc: ZA VSAKO PREDSTAVO NOVA ABECEDA. Pogovor z Matjažem Pograjcem.

Jedrt Jež, Petra Pogorevc: POGOVORI Z IGRALCI (Niko Goršič, Marinka Štern, Janez Škof, Ivan Peternelj, Olga Kacjan, Damjana Černe, Pavle Ravnohrib)

Dogodki
— 10-05-2009 : DRAMATURGIJA PLESA – DRAMATURŠKO SVETOVANJE, rok prijave 10. maj, 2009




— 23-10-2009 : DRAMATURGIJA PLESA; Elke van Campenhout, Ivana Ivković in Tony Cots od 23. do 25. oktobra 2009




— 09-11-2009 : Sanja Ožbolt: TAM DALEČ / DRAMATURGIJA PLESA, 9.,10.,11.novembra 2009, ob 20-ih, PTL




— 04-09-2010 : Maja Kline: BLISS, DRAMATURGIJA PLESA, premiera




— 05-09-2010 : Maja Kline: BLISS, DRAMATURGIJA PLESA, ponovitev




— 06-09-2010 : Maja Kline: BLISS, DRAMATURGIJA PLESA, ponovitev




— 28-11-2010 : DRAMATURGIJA PLESA / MED NAMA, Leja Jurišič in Teja Reba, 28. in 29.11.2010 ob 20:00, Stara mestna elektrarna




— 29-11-2010 : DRAMATURGIJA PLESA / MED NAMA, Leja Jurišič in Teja Reba, 28. in 29.11.2010 ob 20:00, Stara mestna elektrarna




— 22-01-2011 : DRAMATURGIJA PLESA / TEJA REBA: 650 IZKUŠENJ / PREMIERA, 22.1.2011 ob 19:00, Stara mestna elektrarna




— 23-01-2011 : DRAMATURGIJA PLESA / TEJA REBA: 650 IZKUŠENJ / PONOVITEV, 23.1.2011 ob 19:00, Stara mestna elektrarna




— 24-01-2011 : DRAMATURGIJA PLESA / TEJA REBA: 650 IZKUŠENJ / PONOVITEV, 24.1.2011 ob 19:00, Stara mestna elektrarna