logo

Maska, časopis za scenske umetnosti

Št. 133-134

Maska, letnik XVI, št. 133-134

Pričujoča številka v vsej svoji raznolikosti odkriva pozicijo umetnosti danes, v kateri se prav njena nemoč razkrije kot potencialna moč za vnovičen začetek. Kolikor je bila vera o potencialni moči umetnosti nedavno še kako živa, danes v njeno politično moč verjame le še peščica. Izkaže se, da za vznik osnovnih/temeljnih pogojev, ki bi vodili v spremembe na polju umetniškega ustvarjanja, uvedba novih konceptov ne zadostuje več. Tudi naivna vera v avtentičnost umetniškega dela ali njeno apriorno emancipatorno moč izgublja potencial za ustvarjanje sprememb v polju umetnosti. Namesto tega v pričujoči številki ponujava nove poti in poglede, se skupaj z avtorji vračava na sam začetek, prazniva prostor in konceptualno obremenjenost, utemeljeno na ideologiji, vključeni v kapitalistični ustroj.

Številka vsebuje izbrane teoretske in umetniške prispevke, intervju s hrvaškim ustvarjalcem Oliverjem Frljićem in kritiki.


Prispevali so jih:

Pia Brezavšček, Jonathan Burrows, Katja Čičigoj, Stefan Jonsson, Andreja Kopač, Lev Kreft, Bojana Kunst, Rok Vevar in Beti Žerovc.

  

Številko sta uredili : Bojana Kunst in Jasmina Založnik.

 

Kazalo


Bojana Kunst, Jasmina Založnik: Uvodnik → PDF

Pia Brezavšček in Katja Čičigoj : "Umetniški interesi, če jih je še kaj ostalo, se prepletajo s političnim kontekstom, v katerem delam." Intervju z Oliverjem Frljićem

Katja Čičigoj: Moč radikalne nemoči kritike. o filmu: Renzo Martens: Episode 3, 2010

Pia Brezavšček: Ego ekologija. K predstavi Tam daleč stran. Uvod v ego-logijo skupine Betontanc Ltd.

Stefan Jonsson: Upodabljanje demokracije: razmišljanje o razmerju med umetnostjo in politiko

 Andreja Kopač: Festival > Nihilizem >Ekonomija > Priključitev > Nagib 2010. Razširjeni »prostori igre«

Rok Vevar: Kako se je moje življenje obrnilo v festival

Bojana Kunst: Kako čas razlasti. O trajanju in gibanju v sodobni predstavi

Jonathan Burrows: Cheap Lecture

Beti Žerovc: Razstava kot umetniško delo, kurator kot umetnik; primerjava z gledališkim področjem

Lev Kreft: Teorije gledališča in športa