logo

Maska, časopis za scenske umetnosti

Ali produkcija pleše avtonomno? 2.

V novi številki revije Maska – Ali produkcija pleše avtonomno? II. nadaljujemo problematiziranje stanja produkcijskih pogojev sodobne umetnosti. Tokrat predstavljamo besedila, ki obravnavajo praktične primere delovanja produkcijskih pogojev v domačem in mednarodnem kontekstu in kažejo, kakšni odnosi definirajo današnje stanje v polju umetnosti in kulture. V osrednji rubriki revije med drugim objavljamo prispevke Primoža Jesenka o stanju slovenskega gledališča, Petje Grafenauer Krnc, ki obravnava problematiko Muzeja sodobne umetnosti v Ljubljani, Tomaža Zaniuka s prispevkom o politizaciji produkcijskih pogojev na primeru zaprtja Art centra Središče na Goričkem ter refleksijo plesalke Elanor Bauer o stanju sodobnoplesne skupnosti v Bruslju. V novi Maski lahko preberete kritični prispevek Suzane Milevske o razstavi Documenta 12, intervju z dobitnikoma nagrade OHO Luizo Margan in Miho Preskerjem ter pogovor s plesnim zgodovinarjem Markom Frankom.

Reviji je tokrat priložena dvojezična slovensko-hrvaška brošura o Radetu Pregacu, gledališkemu režiserju, igralcu, dramatiku, publicistu in prevajalcu, ki je leta 1921 ustanovil revijo Maska in bil tudi urednik prvega letnika revije.

Brošura, ki jo je uredila Marjana Mirković, je kot prvi zvezek izšla v okviru projekta Slovenski prispevek županijski dediščini, katerega avtor je Slovenska informativna točka Si-T (s podporo Urada Vlade RS za Slovence v zamejstvu in po svetu), nosilca pa Svet slovenske narodne manjšine Primorsko-goranske županije z Reke in Slovensko kulturno društvo Snežnik iz Lovrana.

,,

,,

Kazalo

Uvodnik → PDF

PERSPEKTIVE
Petra Kapš Mravlje – organizem – struktura – družba. Intervju z Luizo Margan in Miho Preskerjem 

FENOMEN
Primož Jesenko Oklepaj kot eksistenčni modus  
Petja Grafenauer Krnc Zgodovina neuslišane želje sodobne umetnosti Muzej za sodobno umetnost ali večnamensko razstavišče? 
Petra Kapš Kibla, otok v slovenskem arhipelagu umetnosti
Tomaž Zaniuk Zaprtje Art centra Središče = politizacija produkcijskih pogojev v umetnostiŽ
Ivana Ivković Zavezništva v območju za pešce 
Jasmina Založnik Neprijetnosti kulturne politike 
Maria Lind Prihodnost je tu  
Eleanor Bauer Ko postaneš soba, ko postaneš mac: nove umetniške identitete v transnacionalni bruseljski plesni skupnosti 
Alexander Karschnia Postscriptum k scenskim praksam kot razvoju in raziskavi 

STANJE STVARI
Alenka Priman Šege in običaji III. 
Marko Peljhan Pokrajine znanja 

ZGODOVINSKI PREBLISK
Andreja Kopač »Če ni zgodovine, jo moramo ustvariti.« Intervju z Markom Frankom 

SCENORAMA
Suzana Milevska Sodelujoči in žrtve sodelovanja: Documenta 12 

DROBIŽARNA
Klemen Fele Ranljivost teatrološkega poliloga

Kolofon

Cena dvojne številke: 6 EUR
Cena vključuje DDV. Poštnina ni vključena v ceno.
Slovensko-angleška izdaja.

Ali produkcija pleše avtonomno? I. in II. na voljo po posebni akcijski ceni 10 €. Paket revij lahko kupite v pisarni Zavod Maska na Metelkovi 6 Ljubljana.