logo

Maska, časopis za scenske umetnosti

Ali produkcija pleše avtonomno? 1.

Osrednja tema tokratne revije Maska se sprašuje Ali produkcija pleše avtonomno? V njej začenjamo debato o razmerah za produkcijo umetnosti z željo, da odpremo dialog za rešitev nemogočega stanja, ki obvladuje to polje. V njej objavljamo obsežna intervjuja s producentkami sodobnih scenskih umetnosti v neodvisnem sektorju in s predstavnikom Ministrstva za kulturo RS. Z njima želimo spodbuditi premislek o nujnem udejanjenju fleksibilnejših produkcijskih odnosov in kulturne politike, ki bodo ščitili pravice in potrebe heterogenih pogledov na sodobno umetniško produkcijo in njihov soobstoj. V ostalih rubrikah revije med drugim lahko preberete intervju s kolektivom Les SlovaKs, refleksijo 3. slovenskega plesnega festivala plesa Gibanica in dva manifestativna zapisa o gverilski produkciji gledališča.

Številki Maske 105-106 je dodana priloga Coresspondances, nastala v sodelovanju z dunajskim Tanzquartierjem, s katero je Tanzquartier Dunaj obeležili petletnico obstoja programa artist in residence za umetnike iz Južne in Jugo-vzhodne Evrope. V njej umetniki, udeleženci rezidenčnega programa tematizirajo in reflektirajo svoje odzive na tovrstne programe.  

Kazalo

Uvodnik → PDF

PERSPEKTIVE
 Andreja Kopač LeSlovaks: »Najbolj inteligentno je telo.« Intervju s kolektivom brez vodje 
 Samo Gosarič: Pošasti in breskvice

FENOMEN /PHENOMEON
· Katja Praznik Ali produkcija pleše avtonomno?
· Katja Praznik Produkcija nad breznom kulturne politike: Pogovor s producentkami neodvisnega sektorja
Katja Praznik Primer Plesna izbe Maribor. Intervju z Mojco Kasjak 
Karla Železnik Se bo nebo nad kulturno karto razjasnilo? Intervju z Urošem Korenčanom 

STANJE STVARI
Alenka Pirman Šege in običaji II.
Marko Peljhan Monadologija

MANIFESTNA SKICIRKA
Dejan Spasić »Gverila« ali slovenski teater brez bogov 
Andrej Jaklič Z glavo skozi zid

SCENORAMA
Alja Bulič Gibanica – praktični primer stanja slovenskega sodobnega plesa 
Mojca Puncer Od poetike k politiki podob telesa v gledališču: Rodin II
Saša Nabergoj U3 in stanje stvari

 DROBIŽARNA
Alja Bulič Politizacija modernega plesa. Mark Franko Plesati modernizem/Uprizarjati politiko 
Ana Perne Teatralizirani vsakdanjik. Janelle Reinelt Javno uprizarjanje: eseji o gledališču našega časa 
Urška Jurman Samozgodovinjenje kot poskus demontaže ali vključevanja? IRWIN East Art Map. Contemporary Art and Eastern Europe

Kolofon

Cena dvojne številke: 6 EUR
Cena vključuje DDV. Poštnina ni vključena v ceno.
Slovensko-angleška izdaja.

Ali produkcija pleše avtonomno? I. in II. na voljo po posebni akcijski ceni 10 €. Paket revij lahko kupite v pisarni Zavod Maska na Metelkovi 6 Ljubljana.

V okviru dogodka, ki se je zgodil med 31. majem in 2. junijem v prostorih Dunajskega Tanzquartierja je Maska sodelovala tudi s pogovorom o East Dance Academy (EDA) na katerem so koncept platforme za prenos znanja v sodobnem plesu in performansu predstavili Emil Hrvatin (Maska), Ana Vujanović (TKH) in Goran Sergej Pristaš (Frakcija). Osrednje vprašanje s katerim se projekt ukvarja je, ali je možna (drugače) zgodoviniti sodobni ples v (Vzhodni) Evropi, glede na to, da se je ples v tej regiji razvijal predvsem znotraj neinstitutcionalnih okvirjev.

Emil Hrvatin je sodeloval tudi kot dramaturg osrednjega dogodka 2. junija, kjer je 11 umetnikov iz vzhodne Evrope predstavilo svoje delo na 11 urnem maratonu: Dalija Aćin (RS), Andrei Andrianov (RU), Eduard Gabia (RO), Helena Golab (PL/E), Krõõt Juurak (EE/AT), Márta Ladjánszki (HU), Nina Meško (SI), Mihai Mihalcea (RO), Manuel Pelmuş (RO), Alexandra Pirici (RO), Nikolina Pristaš (HR)