Ta izdaja revije Maska se v obsežnem tematskem bloku Neznosna lahkost (umetniške) svobode ukvarja s statusom umetnosti in umetniških strategij v pogojih neoliberalnega kapitalizma.
Številko v tem duhu otvarja 15 tez o umetnosti francoskega filozofa Alain Badiouja. Sledijo pestre analize Marine Gržinić, Rastka Močnika in Alexeia Monroea, ki se ukvarjajo z domačo in splošno evropsko klimo, v kateri logika vidnosti denarja narekuje tako investicije v kulturo kot tudi same pogoje in kompromise, ki jih bolj ali manj zavestno sklepajo umetniki in kulturni establišment. Umetniki in njihova dela v teh pogojih zlahka postanejo komoditete, v svojem prispevku ugotavlja Amelia Jones; krmarjenje v kalnih vodah postranzicijskih družb pa še dodatno obremenjuje posamezne umetniške pojave, v analizah fenomena sodobnega plesa v Sloveniji in njegove najmlajše generacije ustvarjalcev ugotavljata Rok Vevar in Katja Praznik. Maska, kot vedno v dvojezični, slovensko-angleški izdaji, prinaša tudi obsežna intervjuja z nemškim teoretikom Borisom Groysem o subjektu, ki postaja ready made, in francoskim filozofom Jacquesom Rancièrom, ki govori o demokraciji kot nujnem škandalu.
Uvodnik: Neznosna? Lahkost? Teža? Umetniške? Svobode? → PDF
Alain Badiou: Tretji osnutek za manifest afrimacionizma
Rastko Močnik: Eastwest
Marina Gržnić: Za repolitizacijo umetnosti. Ponovna povezava ustvarjalnosti in odpora
Léa Gauthier in Jean_Marc Adolphe: Demokracija kot nujen škandal
Boris Groys: Opazovalec sam na sebi
Alexei Monroe: NSK država Dublin. Preobteženost s SLO po neverjetnem
Amelia Jones: Od uprizarjanja h poblagovljenju: Performas kot tržno blago
Rok Vevar: Menjava paradigem
Katja Praznik: Hegemonija heterogenosti ali osebno kot apolitično: Nove generacije koreografinj in plesnih avtoric
PISMA BRALCEV
Uršula Teržan: Gibanje ne laže
Alja Predan: Površnost ali zlonamernost
Cena dvojne številke: 5 EUR
Cena vključuje DDV. Poštnina ni vključena v ceno.
Slovensko-angleška izdaja.