logo

Produkcije → Scenska

Pupilija, papa Pupilo pa Pupilčki – rekonstrukcija

Gledališka rekonstrukcija Janeza Janše, kultne in za slovensko gledališče prelomne neoavantgardne predstave režiserja Dušana Jovanovića, prinaša duh 60ih let, hkrati pa kaže razdaljo do tistega časa in postopke rekonstruiranja.

Rekonstrukcija predstave, ki je prepojena z duhom eksperimenta in uporništva je že sama eksperiment. Poudarek je tako na gledališki govorici kakor tudi na njeni kontekstualizaciji in rekontekstualizaciji. Predstava je opremljena s pogovori in posegi članov izvirne zasedbe ter reprodukcijami odmevov nanjo. Izpostavlja postopke, ki so jih uporabljali pri izvirni predstavi, pri čemer je osredotočena na njeno odprtost in neformaliziranost. Za rekonstruktorje je še posebno zanimivo, kako ponovno uprizoriti naslednje elemente:

— vsakdanjost in neveščinskost
— nespektakularnost in skrajnost izvedbe
— svobodno improvizacijo ter folklorno in vojaško disciplino
— kolektivni um in neumnost
— odprt, neestetiziran in nelinearen jezik in politično angažiranost

Rekonstrukcija predstave Pupilija, papa Pupilo pa Pupilčki današnjemu gledalcu ne prinaša samo duha časa s konca 60. let, saj ne gre za obujanje in muzejsko rekonstruiranje nekega minulega dogodka, ampak za preizpraševanje vpisa zgodovinskega dogodka v današnji čas, ko sta upor in eksperiment otopela in izrinjena na margino družbenega in kulturnega dogajanja oziroma na kratko pripuščena v širšo javnost kot hitro prebavljeni medijski škandal. O Pupiliji se je veliko govorilo, vseeno pa je to del slovenske gledališke zgodovine, ki figurira le kot kuriozum. 

Pupilijina političnost je bila v upiranju vsem oblikam avtoritet in ne v neposrednem izražanju političnega protesta. Pupilija se distancira, norčuje in subvertira avtoritete od zunanjih (država, narod, partija, cerkev, trg) do notranjih (gledališče in estetika). Z neverjetno sugestivno, a skorajda nedolžno govorico z lahkoto pritegne tudi današnjega gledalca. Rekonstrukcija izpostavlja tudi nekatera vprašanja, ki nekoliko polemično nastopajo do dosedanjih interpretacij predstave. Večina interpretacij namreč poudarja ritualnost predstave, čeprav je iz današnje perspektive razvidno, da je bila v izvedbi igralcev vidna distanca do ekspresivnosti, značilne za 60. leta. V tem je tudi bistvena razlika med Pupilijo in denimo Living Theatrom. 

Naslednja razsežnost, ki jo rekonstrukcija želi izpostaviti, je vpeljava sodobnega plesa. Za vse države socializma ali komunizma je značilno, da so ovirale razvoj umetniškega plesa, zato se je plesnost prebijala skozi eksperimentalne scenske oblike. Rekonstrukcija reaktualizira tudi vprašanje kolektivov, krogov oziroma "scene" v družbah neoliberalnega kapitalizma.

 

Glava,Dojenje,Globus - Matjaz,Baloni 2,Baloni,Jovanovic,Milan,Kaca,Fotoroman,Kruh,Klanje kokoske,

Glava,Dojenje,Globus - Matjaz,Baloni 2,Baloni,Jovanovic,Milan,Kaca,Fotoroman,Kruh,Klanje kokoske,

Kolofon:

Rekonstrukcija in režija: Janez Janša
Ustvarjalci in izvajalci: Aleksandra Balmazović, Gregor Cvetko, Dražen Dragojevič, Lado Jakša, Alja Kapun, Boštjan Narat, Matjaž Pikalo, Dejan Srhoj, Ajda Toman, Irena Tomažin, Grega Zorc
Glasba: Gregor Cvetko, Lado Jakša, Boštjan Narat
Tehnično vodstvo: Igor Remeta
Asistent režije: Samo Gosarič
Projekcije: Samo Gosarič, Janez Janša, Igor Štromajer
Snemalci: Gregor Lipičar, Iztok Sajdl
Montažer: Gorazd Kernel
Maska: Barbara Pavlin
Fotografija: Marcandrea Bragalini
Izvršna producentka: Barbara Hribar
Postprodukcija: Tina Dobnik

Produkcija: Maska
Koprodukcija: Festival Ex-Ponto, Bunker – Stara elektrarna
Koproducent videa: Videoprodukcija Kregar

Pokrovitelji: Revija Elle

Program Maske sofinancirata Ministrstvo za kulturo in Mestna občina Ljubljana.

Za pomoč se zahvaljujemo: Center in galerija P-74, Festival Ljubljana, RTV Slovenija.

Posebna zahvala vsem članom izvirne zasedbe predstave Pupilija, papa Pupilo pa Pupilčki še posebno Dušanu Jovanoviću, Ivu Svetini, Barbari Levstik in Goranki Kreačič.

 



Tehnične zahteve:

— PDF

Rok Vevar: "Original, ponovitev in razlika", Večer, 28.9. 2006)

 Blaž Lukan: Tri predstave v eni sami, Delo, 28.9. 2006

Benka Pulko: Kura je na srečo preživela, Jana, 26.9.2006

Benka Pulko, Benka Pulko's Blog, 26.9.2006 (Prvi odstavek ni bil objavljen v članku v Jani)

Dušan Rogelj (član izvirne zasedbe), Ra Slovenija 1, 21.9. 2006

 Dušan Jovanović (režiser izvirne predstave), Dnevnik, 30.9.2006

Boris A. Novak, Dnevnik, 30.9.2006

 Klavdija Figel: Zakaj Kokoš ni bila obglavjena?, Primorske novice, 25.8.2006

 Nika Arhar, Radio Študent, 22.9.2006

intrevjujana Dušan Jovanović in Emil Hrvatin, Delo, 16.9.2006

Gregor Butala: Predstave, ki jih "ni bilo", Dnevnik 22.9.2006

Marjana Virant: Pravi čas za rekonstrukcije, Finance, 20.9.2006
 
nepodpisano, Nedelo, 24.9.2006

Matjaž Pograjc: Brezglava kura napadla brezglava režiserja, Blog – Življenje je najboljše maščevanje, 19.10.2006

Matej Bogataj, Večer 30.9.2006

nepodpisano, Delo 27.2.2007

Petar Nikolič, Režiser, Prostovoljni klavec kokoši,  Izjava na Bitef-u. 19.9.2007

Ana Tasić: Predstava kot 'živi' esej, Politika, 21.9.2007

Ljubiša Ristić na pogovoru po predstavi na Bitefu 19.9.2007
o rekonstrukciji Pupilije:
 

 

Dogodki
— 04-04-2007 : Pupilija, papa Pupilo pa Pupilcki – rekonstrukcija
Stara Elektrarna, Ljubljana
Emil Hrvatin


— 13-04-2008 : Pupilija, papa Pupilo pa Pupilčki – rekonstrukcija
Anton Podbevšek Teater, Novo Mesto
Janez Janša


— 22-04-2008 : Pupilija, papa Pupilo pa Pupilčki – rekonstrukcija
Centre for fine arts, Brussels, Bruselj
Janez Janša


— 15-05-2008 : Pupilija, papa Pupilo pa Pupilčki – rekonstrukcija
IETM, Stara mestna elektrarna - Elektro Ljubljana
Janez Janša


— 26-06-2008 : Pupilija, papa Pupilo pa Pupilčki – rekonstrukcija
Nacionalni center za ples, Bukarešta, Romunija
Janez Janša


— 24-07-2008 : Pupilija, papa Pupilo pa Pupilčki – rekonstrukcija
Festival Mittelfest, Čedad, Italija
Janez Janša


— 26-06-2010 : Pupilija, papa Pupilo pa Pupilčki – rekonstrukcija, GOSTUJE 26.6.2010 ob 20.00 v Berlinu na konferenci IDEJA KOMUNIZMA: FI