logo

Maska, časopis za scenske umetnosti → Revija Maska

RE/DE-GENERACIJA

Odločitev, da bo prva prava številka novega uredniškega mandata tematsko usmerjena na problematiko generacije, ni zgolj posledica dejstva, da (vsaj po nekaterih štetjih in razpisnih kriterijih) tudi urednici spadata med t. i. mlade (kritičarke). Niti ne želita, tako kot je Maska v preteklosti že počela, preprosto inavgurirati nove, po štetju te revije zdaj že 5. režiserske generacije, ki trenutno avtonomno vstopa na performativni podij. To je namesto nas naredila že nova številka revije Adept...

MASKA

Maska Ljubljana je neprofitni zavod za založništvo, produkcijo (scenska, interdisciplinarna in vizualna dela), izobraževanje in raziskovanje. Organizirana je v treh sekcijah: Maska Publikacije, Maska Produkcija in Maska Simpozij oziroma izobraževanje. Teoretične, kritiške in umetniške aktivnosti Maske Ljubljana se ukvarjajo s sodobno umetnostjo in teorijo, raziskovanjem, eksperimentalnimi uprizoritvenimi praksami, interdisciplinarno umetnostjo in kritično teorijo. S svojimi vsebinami in dogodki pogostoma neposredno in ostro zareže v kulturni in politični prostor znotraj katerega deluje.
Na vseh področjih pa pomemben segment delovanja Maske Ljubljana predstavlja sodelovanje z različnimi vladnimi in nevladnimi organizacijami, umetniki, strokovnjaki z različnih področji ter partnerji iz tujine.  

 

Maska, časopis za scenske umetnosti → Revija Maska

Teater in kulturni boj

Umetnost je od nekdaj torišče različnih političnih silnic, ki so ob zmanjševanju sredstev povzročile, da se tudi kulturni prostor obnaša čedalje bolj »hobbesovsko« v smislu »človek človeku volk.« Namreč, angleški filozof Thomas Hobbes je leta 1651 v delu Leviathan, ki je vse do danes predmet polemik v strokovnih krogih, sistematično predstavil idejo družbene pogodbe in naravnega stanja, družbo pa predstavil kot konfliktno razdeljeno in s tem utemeljeval absolutistično oblast....

Produkcije

FESTIVAL PERFORMANSA

Po lanskoletni delavnici s kolektivom Center za politično lepoto na Novi pošti predstavljamo Festival performansa, ki izhaja iz anonimnih spletnih komentarjev, uperjenih proti lanskima nagrajenkama Prešernovega sklada Simoni Semenič in Maji Smrekar. Izvedli ga bodo umetniki Miha Artnak, Katja Gorečan in Nika Švab, Rok Kravanja, Jan Rozman, Katarina Stegnar, posebna gostja bo hrvaška umetnica Tajči Čekada, kuratorja pa sta Urška Brodar in Janez Janša.

Založba → Mediakcije

Robert Pfaller: INTERPASIVNOST. RADOSTI DELEGIRANEGA UŽIVANJA

Ravno ugodje, ki ga mnogi filozofi in ideologi koncipirajo kot nekaj prvotnega in izvornega, kot nekaj, kar je kultura le za silo preoblikovala, se torej tu kaže kot nekaj drugotnega in izvedenega, kot element, ki se (skupaj s kulturo) zgolj preoblikuje. Ugodje se kaže kot tako rekoč »reakcijska tvorba«, če naj uporabimo ta Freudov izraz.